A védjegy talán a legfontosabb árujelző: a köznyelvben gyakran logónak vagy márkának is nevezik. A védjegy kizárólagos jogokat biztosít a tulajdonosa számára az adott megjelölés használatára. Az ötletes védjegy legfontosabb tulajdonsága, hogy a fogyasztók azonnal felismerik, hogy ki az árujelző tulajdonosa, és milyen áruk vagy szolgáltatások kapcsán használja azt. Bár a legtöbben szavakra, esetleg ábrákra gondolnak, manapság már rendkívül tág az oltalom alá helyezhető megjelölések tárháza: többek között sík-és térbeli alakzatok, fényjelek, hologramok, mintázatok, színek, pozíciómegjelölések, valamint ezek kombinációi is állhatnak oltalom alatt.
A védjegy kedvelt iparjogvédelmi forma, hiszen amellett, hogy nem jár túl nagy költséggel, tíz évre szóló oltalma korlátlan alkalommal megújítható, szemben az egyéb iparjogvédelmi oltalmakkal, amelyek oltalma bizonyos idő után megszűnik. A jól kitalált védjegy a későbbiek során igen nagy értéket képviselhet: a világ jelenleg legértékesebb védjegyeinek értéke (Google, Microsoft, IBM, Apple) évről évre nő, több tízmilliárd dollárt képviselnek jelenleg egyenként (például Google: 44,3 milliárd dollár).
Már a piacra lépés előtt érdemes oltalom alá helyezni az általunk kitalált logót a későbbi jogviták elkerülése érdekében. A védjegybejelentést általában védjegykutatás előzi meg, amivel ellenőrizni tudjuk, létezik-e hasonló megjelölés a piacon. A védjegykutatás rendkívül fontos, hiszen csak az Európai Unióban több százezer védjegy létezik, így egy egyszerűbb szómegjelölés esetén nagy eséllyel ütközhet a védjegybejelentésünk egy korábbi hasonló védjeggyel.
Ügyfeleimet az alábbi szolgáltatások kapcsán képviselem:
Védjegykutatás és védjegybejelentés magyar és európai uniós védjegyek kapcsán
Nemzetközi védjegyek és külföldi védjegyek kutatásához, védjegybejelentéséhez számos országban jelen lévő ügyvéd partnereim nyújtanak segítséget
Védjegyfigyelés
Védjegybitorlási perek
Védjegylicencia szerződés készítése
Védjegyportfóliók kezelése
Vámfigyelés.